Never the Obvious Suspect (İlk Şüpheli Asla Suçlu Değildir) Senaryo Kanunları

Never the Obvious Suspect (İlk Şüpheli Asla Suçlu Değildir) Senaryo Kanunları

Never the Obvious Suspect, hikayenin başlarında çok bariz bir şüpheli ortaya çıkarsa, daha sonra onun suçsuz olduğunun anlaşıldığı senaryoları ifade etmek için kullanılan gayriresmi bir kuraldır. Dedektif, polisiye filmlerinin senaryosu yazılırken mutlaka kullanılır. Bu tür senaryolar, klişeleşmiş yapımlarda daha sık görülür, (Katil hep, uşaktır.)

Never the Obvious Suspect, 1950’li yıllarda çık sık şekilde çekilen Film Noir filmlerinde oldukça fazla şekilde işlendi ve artık bir klişe halini aldı. Ancak, bu kuralının doğru kullanımında klişeler ortadan kalkar ve özgün içerikler oluşturulabilir. Bu kuralı kullanmak elbette zorunlu değildir. Bir Türk filminden örnek verecek olursak, Av Mevsimi filmi iyi bir örnek olabilir.

Never the Obvious Suspect kanunun uygulandığı senaryolarda, şüpheli mümkün olduğunca suçlu gibi gösterilerek seyirciyi kandırmak amaçlanır. Genel olarak, gerçek şüphe hakkında fazla detay verilmemesi için onun sahnelerine daha az yer verilir. Gerçek suçlunun sahneleri, ilk şüphelinin suçsuz olduğu anlaşıldıktan sonra artmaya başlar. Bu nedenle Never the Obvious Suspect kanunun uygulandığı yapımların tam ortasını referans alırsanız, en az sahneye sahip kişi gerçek suçlu olarak çıktığını görebilirsiniz. Bu kural şu maddelerden oluşur:

  1. Bir suç işlenir.
  2. Bir dedektif ( veya bazı diğer karakter ) suç soruşturmasına başlar.
  3. Dedektif çok bariz bir şüpheliyle karşılaşır: Suçu işlemek için sebep ve araçlara sahip gibi görünen biri.
  4. Ama dedektif daha sonra bariz şüphelinin bunu yapmış olamayacağını keşfeder. Belki şüphelinin bir sebebi vardır. Örneğin, biri öldürüldü ve adli tıp kanıtları katilin sağ elini kullandığını ortaya koyuyor. Ancak bariz şüphelinin solak olduğu ortaya çıkıyor.
  5. Dedektif daha sonra gerçek suçlunun beklenmedik biri olduğunu öğrenir. Örneğin, görünüşte suçu işlemek için herhangi bir nedeni olmayan biri olabilir.

Bu tür terimleri ve kuralları bilmek; senaryo yazarken göz önüne alındığında, klişelerin oluşmasını önler, özgün bir hikaye anlatılmasını sağlar. Hikaye kuralları, filmler veya dizilerde oldukça fazla şekilde işlenmesi sebebiyle bir kural halini almıştır. Yani genel olarak kurallar, gayriresmi bir isime sahiptirler. Oyuncu, yazar, set çalışanlarının ve yönetmenlerin bu kuralları biliyor olması çekim süresini hızlandırır ve ne şekilde çekilmesi gerektiğinin de anlaşılmasını sağlar. Ayrıca bu kuralların gayriresmi adını bilmeniz, örnek sahneleri bulmanızı veya araştırmanızı da sağlar.

İlgili Makale  Madonna–Whore Complex (Madonna Kompleksi) Nedir? Senaryo Yazımı

Şimdi Cast ajansımıza katılarak oyunculuk dünyasına ilk adımınızı atabilirsiniz. Başvuru için bu bağlantıya tıklayınız. Instagram’dan mesaj göndermek için @aremcastajans adresini kullanın.