Geniş Çekim Açısı Nedir? Yönetmenler Geniş Çekimleri Nasıl Kullanıyor?

Geniş Çekim Açısı Nedir? Yönetmenler Geniş Çekimleri Nasıl Kullanıyor?

Geniş Çekim Açışı, sinema ve diğer yapımlarda sıklıkla kullanılan bir kadraj planıdır. İsminden de anlaşılacağı üzere geniş bir kamera açışını belirtir. Sahnenin tamamı kadraj sınırları içinde kalması amaçlanmaktadır. Uzun çekim veya tam çekim olarak da adlandırılan geniş çekim, kişileri veya cisimleri çevreleyen ortamı gösteren bir çekimdir. Geniş bir çekim, seyirciye sahnede kimin olduğunu, sahnenin nerede geçtiğini ve sahnenin ne zaman gerçekleştiğini söyler. Geniş çekimler, oyuncuların fiziksel olarak beden hareketlerini kullanmalarına izin verir ve yönetmenin müdahale edebileceği çok fazla alanı beraberinde getirir.

3 Ana Geniş Çekim Türü

Görüntü yönetmeni, geniş bir çekim için tüm aksiyonu uzaklardan yakalayabilen geniş açılı bir lens seçecektir . Tüm kamera çekimleri arasında geniş çekim, bir aktörün ve çevresinin tam resmini gösterdiğinden, sahnede bir oyun izleme hissini en yakından yakalar. Geniş çekimler, film yapım sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır ve birçok çekim listesinde bulunan ortak bir çekimdir. Bilinmesi gereken üç ana geniş çekim vardır:

  1. Geniş çekim : Konunun tamamı, çevreleyen ortamın bir kısmı ile birlikte çekimde görünür. Geniş bir plan, aktörü vurgulayacak kadar yakın, ancak aktörün yerini gösterecek kadar uzakta çekilir. Çerçevenin içinde, çevrelerinde ayarı belirtmek için yeterli boşluk olacak şekilde tüm vücutlarını görebilirsiniz.
  2. Çok geniş çekim : Geniş bir çekim ile aşırı geniş bir çekimin ortasında, vurgu oyuncunun çevresi üzerindedir; oyuncu çok geniş bir çekimde zar zor görünür.
  3. Aşırı geniş çekim : Seyircinin oyuncuyu göremediği kadar uzaktan çekildi. Bununla birlikte, aşırı geniş bir çekimin bağlamı, karakter(ler)in sahnede bir yerde olduğunu gösterebilir. Aşırı geniş çekimler genellikle sabitleyici çekimler olarak kullanılır.
 

Geniş Bir Çekim Yapmanın 6 Farklı Yolu

Geniş bir çekim yaparken kamerayı konumlandırmanın birkaç yolu vardır:

  1. İki çekim : Tek bir karede iki nesneyi yan yana veya birbirine bakacak şekilde yerleştirir.
  2. Bakış açısı çekimi : Aksiyonu belirli bir karakterin gözünden göstererek seyircinin o karaktere dönüşmesini sağlar.
  3. Omuz üstü çekim : Fotoğraf makinesini bir öznenin omzunun arkasına yerleştirerek (diğer özne ekranda görünecek şekilde) iki özneyi aynı karede yakalar.
  4. Yüksek açılı çekim : Karakterler arasındaki güç dengesini belirtmek için kullanılır. Yüksek açılı çekimlerde seyirci konuya yukarıdan bakar ve seyirciye bir üstünlük duygusu verir.
  5. Düşük açılı çekim : Karakterler arasındaki güç dengesini belirtmek için kullanılır. Düşük açılı çekimlerde seyirci konuya bakar ve seyirciye bir aşağılık duygusu verir.
  6. Göz seviyesinde çekim : Gerçek hayatta insanları gördüğümüz gibi, kamerayı özne ile göz hizasında tutar. Göz hizasındaki bir plan, izleyiciye, çekimdeki karakterlere tarafsız bir bakış açısı kazandırır.

 

Geniş Bir Şut, Sabit Bir Şuttan Ne Kadar Farklıdır?

Geniş bir atış bir atış boyutu iken, bir sabit atış bir tekniktir. Geniş çekimler, kamera ile özne arasındaki mesafeyi ifade eder; Eylemin nerede ve ne zaman gerçekleştiğini belirlemek için bir filmin başlangıcında veya yeni bir sahnenin başında kurma çekimleri ortaya çıkar. Sabitleyici bir çekim geniş bir çekim olabilir, ancak geniş çekimler her zaman sabit çekim değildir.

 

Yönetmenler Geniş Çekimleri Nasıl Kullanır?

Yönetmenler birkaç nedenden dolayı geniş çekim kullanır:

  • İzleyiciye bir karakterin çevresiyle nasıl bir ilişki içinde olduğunu göstermek . Bir oyuncunun çevresi içindeki yerleşimi, izleyiciye nerede ve kiminle birlikte olduğu konusunda bilgi verir ve kamera açısına bağlı olarak karakterler arasındaki güç dinamiklerini gösterebilir.
  • Çok fazla ayrıntıyı hızlı bir şekilde paylaşmak için . Geniş bir çekim, bir sahnenin dünyasıyla ilgili, konum ve zaman dilimi gibi ayrıntıları gösterir.
  • Bir manzarayı keşfetmek için . İster bunaltıcı bir günde boş bir çöl, ister fütürist bir dünya olsun, geniş bir plan izleyiciyi filmin ortamına çeker.