Cinéma vérité (Fransızcada “hakikat sineması” veya “gerçeğin sineması”) terimi, 1960’larda Fransa’da Chronicle of a Summer ( Chronique d’un Été , 1961) filmiyle başlayan belgesel film yapımı hareketini ifade eder.
Gerçek sinema ve “doğrudan sinema” terimleri, genellikle “gerçek” hissettiren ve senaryodan ziyade doğaçlama şekilde ‘belgesel tarzda’ veya ‘sahte belgesel (Mockumentary)’ tarzda film yapım stilini tanımlamak için kullanılır.
Bu film yapım tarzı, bir topluluğu hedef alarak günlük yaşamlarını incelemeyi hedefler. Kayıt ilerledikçe topluluktan çıkıp belli başlı karaktere odaklanılır. Geleneksel bir Hollywood filminden farklı olarak, bu türde film yapımcısı kamerada görünen olayları manipüle etmez veya gizlemek istemez, bunun yerine hikayeyi daha sonra kurgu odasında “öykü anlatımı şekline” sokar. Burada gerçek görüntüden bir anlatı hazırlanır. Bu durumda, senaryo daha çok bir özet metin formundadır. Cinéma Vérité yapımı için filmin uzunluğunun pek bir önemi yoktur. Yani, 5 dakika da olabilir 5 saatte olabilir. Cinéma Vérité filmlerini belgesellerden ayıran en büyük özelliği mutlak olarak gerçek bilgilerin iletilmesi veya bilgi vermek amacıyla sunum yapmamasıdır. Buna ek olarak, oynayan kişiler belgesellerden farklı olarak röportaj verir gibi kamera önünde konuşmazlar.
Genel olarak, gerçek filmler aşağıdaki özelliklere sahiptir:
Cinéma Vérité, 1950’ler ve 1960’ların Fransız Yeni Dalga hareketinden doğdu. O zamanlar, belgesellerin değişim zamanı çoktan gelmişti, ancak film ve ses ekipmanı stüdyodan çıkarılamayacak kadar ağır ve çok pahalıydı. Bu durumda yapımcıların ortaya çıkarabilecekleri film sınırlı olanaklarla çıkarılacağı anlamına geliyordu. 1960’ların başlarından itibaren, yeni kamera teknolojisi, film yapımcılarının gerçek dünya olaylarını daha önce mümkün olandan daha samimi ve daha az rahatsız edici bir şekilde ele almalarını sağladı. Ortaya çıkan, sinema gerçek olarak bilinen film yapım yöntemiydi. Tarz Avrupa’da ortaya çıktı, ancak Richard Leacock, Robert Drew tarafından Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada’da denendiğinde resmi bir sinema türüne dönüştü.
Cinéma Vérité, Biri Bizi Gözetliyor gibi modern televizyon programlarının öncüsü olarak kabul edilebilir. Her iki stil de “yazılı senaryoya” sahip değildir. Tipik olarak sıradan insanları içerir. Ancak, Gerçek Sinema ile Reality şovları arasında bazı önemli farklılıklar vardır.
Tesettür mankenliği, tesettür giyim tarzına yönelik ürünlerin (türban, şal, tunik, hırka vb.), İslami kurallara uygun…
Taçsız Prenses dizisi oyunculuk başvurusu ve Taçsız Prenses dizisi rol seçmeleri için ajansımıza başvuru yapabilirsiniz.…
Benim Adım Farah dizisi oyunculuk başvurusu ve Benim Adım Farah dizisi rol seçmeleri için ajansımıza…
Все задаются вопросом, как стать фотомоделью в стране Турция. Турция имеет большую долю рынка в…
Yazgı Oyunculuk Başvurusu, Yazgı Dizisi Oyunculuğu Başvurusu, Yazgı Oyunculuk, Yazgı Dizisi Rol Almak, Yazgı Dizisi…
Yasak Elma Oyunculuk Başvurusu, Yasak Elma Dizisi Oyunculuğu Başvurusu, Yasak Elma Oyunculuk, Yasak Elma Dizisi…