Kamera Lensleri, fiziksel mercekler sayesinde görüş alanını manipüle etmeye yarayan; cam, plastik veya kristal malzemelerdir. Mercekler birbiri ardına dizilerek, görüş açısında fiziksel manipülasyon yaratırlar. Bu durum sebebiyle; görüş açısı, olduğundan daha geniş veya olduğundan daha dar görünebilir. Merceklerin birbiri ardına dizilmesiyle oluşan manipülasyon; sabit şekilde olduğu gibi, elle kontrol edilebilen şekilde de olabilmektedir. Bazı lenslerle fiziksel olarak döndürme eylemi gerçekleştirdiğinizde, mercekler birbirlerine uzaklaşır veya yakınlaşır. Eğer mercekler birbirlerine yeteri kadar uzaklaşırsa zoom denilen efekt meydana gelir. Bu durumda iki farklı mercekten geçen görüntü (ışık) kayba uğradığından, zoom yapılarak çekilen görüntü yeterince net olmayabilir ve lensin uzunluğu sebebiyle ışık daha az şekilde kameraya ulaşabilir.
Bir yapımda, lens seçimi büyük bir öneme sahiptir. Çünkü, çekimin yapıldığı alan, herhangi bir lensle kameraya doğrudan yansıtılamaz. Bu nedenle; çekimin yapıldığı alan dar bir alansa, geniş bir görüntü elde etmek amacıyla uygun bir lens kullanmak gerekli bir hal alır ve geniş açılı lens kullanmak gerekebilir.
Lensler, tek bir noktadan sağladığı görüş mesafesi referans alınarak numaralandırma yoluyla kategorize edilirler. Bir lensin; tek bir noktadan, kaç derecelik bir alanı gördüğünü ifade etmek için MM cinsinden bir değer belirtiliyor. Bu da merceklerin büyüklüğü ve yapısında oldukça farklılık göstermesini sağlıyor. Örneğin: geniş bir açı için lensin camı daha dışa doğru olur ve görüş açısını böylelikle genişletir. Lensler, görüş açılarına ve ışığı alma oranlarına göre kategorize edilir.
Odak Uzaklığı (Focal Length) Nedir?
Gözümüzle gördüğümüz her şey, ışıkların yansımasıyla açığa çıkmaktadır. Bu nedenle; kamera lenslerinde görüntü, ışığın referans alınmasıyla değerlendirilir. Işık kaynağı objelere çarparak hızlıca yansır ve bu sayede, gözümüz bunu görüntü olarak algılar.
Işık, önce lensin merceğine sonra da kameranın sensörüne girerek bir görüntü oluşturur. Merceğe giren ışığın, kamera sensörüyle kesişmesine odak denir. Bu işlem sırasında, mercekle sensör arasındaki mesafeye de Odak Uzaklığı (Focal Length) denir.
Odak uzaklığı milimetre (mm) ile ölçülür ve doğal olarak milimetre (mm) olarak gösterilir. Lenslerin milimetre değeri işte buradan, yani odak noktasının sensöre uzaklığından gelmektedir. Bu durumda, kamera sensörüne daha yakın bir merceğin mm değerinin daha düşük olması kaçınılmaz olur.
Zoom ve Prime ve Cine Lens Nedir?
İki tür lens mekanizması vardır. Prime ve Zoom ayarlı lensler. Prime lenslerin sabit bir odak uzaklığı vardır ve mercekler arası uzaklık elle değiştirilemez. Prime lenslerin (sabit odak uzaklıklı lenslerin) ana avantajları, boyutları ve ağırlıklarının küçük olmasının yanı sıra maksimum diyafram açıklığına sahip olmalarıdır. Böylelikle ışığı insan gözüne benzer oranda görebilirler.
Zoom ayarlı lensler ise değişken odak uzunluğuna sahiptir ve mercekler arası uzaklık elle değiştirilebilir. Avantajı, tek bir noktada durarak uzak mesafeye zoom yapabilmek veya ihtiyaca göre lensin mm aralığını belirleyebilmektir. Ancak bu durumda zoom işlemi için oldukça fazla mercek, lensin içinde olduğu için diyafram değeri yüksek olur. Yani ışığı, insan gözüne benzer oranda yakalayamaz. Görüntü, insan gözüne nazaran daha kusurlu şekilde görülür.
Cine lensler ise; diyafram değerini çok daha detaylı şekilde kontrol edildiği sadece video çekimleri için üretilmiş lenslerdir. Lens odaklamalarında mercek bozulmalarının önüne geçmek amaçlı üretilmektedir ve daha dayanıklı malzemelerden yapılmışlardır. Hem diyaframı hem de odak uzaklığını çok daha detaylı şekilde elle veya elektronik şekilde kamera üzerinden kontrol edilebilmesini sağlar. Bu tür lensler, eş değer diyafram değerine sahip fotoğraf lenslerinden daha ağır ve daha büyüktür. Bu lensler genellikle kamera kitlerine sahiplenir ve diyafram ve odak uzaklığını kontrol etmek için harici mekanizmalar kullanılır. Çekim sırasında bu değerleri değiştirmek için kameraman yanında biri görevlendirilebilir. Genel olarak cine lenslerde diyafram değeri F yerine T ile gösterilir. Cine lensler çok keskin fotoğraflar üretmek yerine, daha yumuşak ve ışığı süzen bir yapıda görüntülerin kaydedilmesini sağlar. Bu da daha sinematik bir görüntü oluşmasını sağlayabilir. Fiyat ve performans olarak SAMYANG marka lensler en çok tercih edilen lenslerdir.
Bu nedenle;
Dar bir iç mekan sahnesi için, MM değeri düşük bir Prime lens kullanılması tercih edilebilir.
Karanlıkta iç mekan sahnesi için, MM değeri düşük ve aynı zamanda diyafram değeri düşük bir Prime lens kullanılması tercih edilebilir.
Karanlıkta ve dış mekan sahnesinde, MM değeri yüksek ve aynı zamanda diyafram değeri düşük bir ZOOM lens kullanılması tercih edilebilir.
Işık oranı yüksek bir iç mekan sahnesinde, MM değeri düşük ve diyagram değeri ortalama bir Prime Lens tercih edilebilir.
Işık oranı yüksek bir dış mekan sahnesinde, MM değeri yüksek ve diyafram değeri ortalama bir ZOOM lens tercih edilebilir.
Araç içi çekimlerde Prime Lens tercih edilebilir.
Su altı çekimlerinde Balık Gözü lens tercih edilebilir.
Shallow Focus Shot (Shallow DOF) yani arka plan bulanıklığı yüksek bir dış mekan çekimi yapılacaksa, mm değeri yüksek ve diyagram değeri yüksek lens tercih edilebilir.
Karanlıkta, Shallow Focus Shot (Shallow DOF) yani arka plan bulanıklığı yüksek bir çekim yapılacaksa, mm değeri ve diyagram değeri düşük lens tercih edilebilir.
Lens Odak Sınıflandırmaları Nasıldır?
Kamera lenslerinin, odak uzaklığının netliğini sınıflandırmak için kullandıkları bazı harfler vardır. Bu harfler sayesinde lensin otomatik mi yoksa elle mi odağın ayarlanacağı belirlenir. Lens adı yanında yazan bu harflerin anlamları şunlardır:
Nikon Lens Sınıflandırmaları
AF – Auto Focus (Otomatik Netleme) kelimelerinin kısaltmasıdır. Fotoğraf makinesi gövdesi içinde bulunan fokus motoru ile çalışan modelleri tanımlar.
AF-S – Auto Focus – Silent (Sessiz Auto Fokus) karşılığıdır. ‘Silent Wave Motor’ – ‘Sessiz Dalga motor’ adı verilen ve Canon’un USM ve Sigma’nın HSM sistemine benzer ve objektif içinde ultrasonik kotor bulunduran lens sınıfıdır. Makine içi motorla fokusa göre daha hızlı ve sessizdir. Tüm Nikon AF Lenslerde bu özellik kodları bulunmaktadır.
AF-P – 2016 yılının başında tanıtılan AF-P objektifler, Canon’un STM lensleri gibi bir “kademeli motor” özelliğine sahiptir. Bu motor stili AF-S teknolojisinden çok daha sessizdir ve odak işlemi sırasında çok daha düzgün hareket eder. AF-P bu nedenle, video çekimi için, yakınlaştırma sırasında pürüzsüz bir hareket sürdürmek için ve kayıttaki odak motorlarını duymamanız için idealdir.
AF-D – Kamera gövdesine mesafe bilgisi ileten otomatik odaklı mercekler. Modern Nikkor objektiflerin tümü bu bilgileri kameraya aktardığından, bu tanım artık kullanılmıyor. Teknik olarak bugünkü mevcut Nikkors AF-D’dir. Bu, teknolojinin ilk çıktığında atamanın çok daha önemli olduğu bu durumlardan bir diğeri ve objektif serisinde, bu yeteneği olmayan bazı objektifler bulunuyordu. NOT: Bazı AF-D objektifler, maksimum diyafram açıklığı değerinden hemen sonra D tanımını basitçe kullanmıştır, örneğin NIKKOR 50mm f / 1.8 D
AF-I – 1992-1996 yılları arasında üretilen telefoto lenslerde kullanılan ve daha sonra yerini AF-S sistemine bırakan Oto Fokus sistemidir. Piyasada nadir bulunan lenslerdendir.
AW– Nikon, 1 Nikon fotoğraf makinesi serisinin bir parçası olarak, montaj bölümündeki makalenin başında anlatılan CX montaj makinesini kullanan bazı tam su geçirmez kameralar çıkardı. Bu kameralarla birlikte, All Weather için AW atamasını taşıyan su geçirmez lensler geldi. Su geçirmez bir Nikon fotoğraf makinesine monte edildiğinde, çifti suya daldırabilirsiniz.
VR – Nikon’un ‘Vibration Reduction’ – Titreşim azaltıcı sistemine sahip lens serisini temsil eder. Optik görüntü sabitleme özelliği bulunmaktadır, Bu özelliğe ayrıca titreşim ve diğer kamera hareketleri telafi etmek için kullanılan bir Titreşim Azaltma özelliği de diyebiliriz. Dahili “Titreşim Azaltma” özelliğine sahip mercekler VR harfleriyle gösterilir. Elde taşınır çekim veya zor ışık koşullarında 3 hareketsiz durma noktasını telafi edebilme özelliği. VR, aksi takdirde bir tripoda ihtiyaç duyulan durumlarda son derece yararlıdır.
Canon’un IS, Sigma’nın OS sistemlerine benzer çalışır ve optik elemanların titreşimi azaltıcı yönde hareket ettirilmesiyle daha net fotoğraflar elde etmeye yarar.
DX– APS-C Dijital SLR sensörler için tasarlanmış bir lens ürünüdür. Full frame DSLR (FX) makinalarında kullanıldığında fotoğraflarda fotoğrafların köşelerinde siyaha kaçan az pozlama hatalarına sebep olur. Tüm Nikon DSLR fotoğraf makinalarında DX lensleri kullanabilirsiniz. 1.5x crop çarpanlı ve Dijital Nikon SLR lerde kullanılan sensörler için dizayn edilmiş lenslerdir.
FX – Tüm Full Frame DSLR yada SLR Fotoğraf makinalarında kullanılabilen objektif türüdür.
D – Distance/Dimension’ – Mesafe/Boyut anlamına gelen D kısaltması, Objektifin kamera odaklı olan mesafesini belirleyen bir dijital algılayıcı ile donatılmıştır. Bu sayede poz hesaplamalarını daha kesin sonuçlar ile hesaplamamızı sağlar. objektifin Nikon’un 3D Matrix Ölçüm sistemine sahip makineleriyle uyumlu olarak çalışabileceğini gösterir.
DC – Odaklanan nesnenin arka ya da ön kısmına istenilen oranda bokeh verebilme özelliğidir.
G – G kısaltmasına sahip olan objektifleriin diyafram halkaları yoktur ve diyafram ayarı sadece elektronik olarak fotoğraf makinesinden ayarlanabilmektedir. Bu fark dışında D serisi lenslerle aynı özelliklerdedir. G-merceklerin fiziksel bir açıklık halkası yoktur, objektifin açıklığı ancak fotoğraf makinesi gövdesi vasıtasıyla değiştirilebilir. G-mercekler manuel odak gövdelerine monte edilebilir, ancak atıcı objektif açıklığını değiştiremez. Günümüzdeki tüm Nikkor objektifler “G” objektifler, bu yüzden bu genellikle en çok merak edilen tanımlamalardan biridir. Elbette, Nikon’un manuel açıklıklarla hala mercekleri bıraktığı zaman önemi daha da belirginleşti ve bu yeni otomatik diyafram lenslerini belirlemenin bir yoluna ihtiyaç duyuyorlardı.
E – E-tipi mercekler elektronik diyafram kontrolü özelliğine sahiptir ve eski lenslerin diyafram kolu ve kamera arasındaki fiziksel bağlantıyı tamamen elektronik bir sistem lehine koparır. E-Tip lensler, obtüratör öncelikli modlarda çekim yaparken daha yüksek kare hızlarına olanak tanıyan daha hızlı, daha doğru diyafram çalıştırma sağlar. Sistem, D ve G lens diyafram açıklık mekanizmalarından daha pahalıdır, bu nedenle sadece şu an Nikon’un üst düzey profesyonel lenslerinde mevcuttur.
ED – Extra Low Dispersion Glass’ – Ekstra Düşük Dağılımlı Cam’ın kısaltmasıdır. ED camlar parlamalar ve renk sapmalarını azaltmaktadır. ED, bir lensin, renk sapmalarını önemli derecede azaltan merceklerin üretimini sağlamak için Nikon tarafından geliştirilen bir teknoloji olan ‘Extra-low Dispersion’ camı kullandığını belirtir. Daha önce renk sapmaları kalsiyum florit esaslı cam kullanılarak azaltıldı, ancak kırılgan doğası ve sıcaklık duyarlılığı Nikon’un daha güçlü bir çözüm olarak ED geliştirmesine yol açtı.
FL – FL lensler, monokristal bir optik malzeme olan Fluorite’dan üretilen elementleri içerir. Florit, görünür ışık tayfındaki renk sapmalarının düzeltilmesinde mükemmel ve optik camdan daha hafiftir. Fluorite-glass ancak kırılgan ve sıcaklık duyarlı olabilir.
IF –‘Internal Focus’ – Bu tür lensler bir iç odak mekanizmasına sahiptirler. Bu yüzden lensin ön tarafında bulunan optik lens hareket etmez.
Dahili Fokus özelliğine sahip bu lenslerde sadece objektifin içinde kalan optik elemanlar hareket etmekte, böylece fokus sırasında lensin boyu değişmemekte ve öndeki eleman dönmemektedir. IF veya ‘Dahili odaklama’, objektifin fiziksel boyutunu değiştirmeden odaklanmasını sağlar. Lens bararası içindeki öğeler, daha hafif ve daha kompakt objektif tasarımlarına ve daha hızlı otomatik odaklama hızlarına olanak tanıyan odak elde etmek için harekete geçer. Tüm zoom lensleri bir IF tasarımıyla yapmak zordur, bu nedenle Nikon 200-500 gibi uzun zoom oranlı lensler IF olarak belirlenmemiştir.
Micro – Nikon Macro (Yakın Çekim) özellikli objektiflerine ‘Micro’ ismini vermektedir.
N – Nikon’un son geliştirdiği Nano Crystal Coat – Geniş açılı lenslerde oluşan düşük kontrast ve ışıklı lens yansımalarını engelleyen Nano Kristal Kaplama özelliğine sahip lenslerini işaret etmektedir. N harfi, bir lensin Nikon’un ‘Nano Kristal Kaplama’ teknolojisini kullandığını gösteriyor. N mercek elemanları nano boyutta kristalleşmiş parçacıklarla kaplanır ve bu da bir mercek içindeki elementler arası yansımayı önemli ölçüde azaltır ve özellikle geniş açılı merceklerde problemli olabilen gölgelenmeyi ve parlamayı azaltmaya yardımcı olur.
PC – Perspective Control’ – Perspektif kontrollü objektiflerdir. Sadece shift ve tilt-shift lensler bu sınıfa aittir. Shift ve Tilt yaparak fotoğraftaki form bozukluklarını düzeltebilme özelliğidir.
PF – PF lensleri Phase Frenel için geçerlidir ve temel olarak Nikon’un Canon’un popüler DO (Diffractive Optics) teknolojisi ile eşdeğerdir. Bu teknoloji, renk yansımalarını düzeltmek için özel olarak tasarlanmış kırınımlı bir lens öğesi kullanır; bu da tipik refraktif lenslerin birkaç mercek öğesine ihtiyacı vardır. Kırınım elemanı, mikroskopik yivli bir arka elemana sahiptir ve bu da farklı dalga boylarındaki ışığı aynı noktaya yakınsamaya zorlar (yukarıdaki diyagrama bakınız). Nikon PF serisi, Nikkor 300mm f / 4E PF ED VR’nin 2015 yılında piyasaya sürülmesi ile başladı., ancak başlangıçtaki mercek yüksek övgü ile karşılandığından, bu kadronun önümüzdeki on yılda hızla genişlemesini bekliyorum. DO lensleri için Canon patentleri salından geçerek ve en son DO lenslerini de karşıladığı övgüyle, bu tür bir optik teknoloji gelecekteki lens tasarımlarında büyük bir özellik olacak ve zamanla bunun büyük olasılıkla önemli objektif ve ağırlık azaltımlarını getirdiği için her objektife doğru bir yol bulacağını göreceksiniz.
SIC – (Super Intagrated Coating): Lenslerdeki iç yansımaları, düşük kontrast ve ışıklı lens yansımalarını azaltmaya yarayan kaplamadır.
AS / ASP – Geniş açılı lenslerde distorsiyonu azaltan elementtir. ASP ve AS lensler en az bir Asferik lens öğesi içerir. Bir asferik elemanın profili, bir kürenin yüzeyine uymaz. Küresel olmayan elementler, koma ve diğer çeşitli objektif sapmalarını düzeltmek için kullanılır, ancak maliyetli ve üretim için karmaşıktır. Asferik öğeler ilk olarak 1968’de Nikon objektiflerinde görünmeye başladı ve bazı eski objektifler bu tarifi harici olarak taşıyor. Günümüzdeki objektifler, AS özelliklerini objektif özellikleri içinde gösterebilir, ancak objektif üzerinde harici olarak yazılmış değildir.
CRC – Lenslerde odaklama esnasında olabilecek hataları engelleyen sistemdir. ‘Yakın Aralıklı Düzeltme’ sistem lensleri, yakın mesafelerde mükemmel görüntü kalitesinin elde edilmesini sağlar. Objektif grupları, yüzen objektif tasarımı kullanarak yakın odaklı durumlarda optik performansı korumak için odaklama sırasında bağımsız hareket eder. Nikon, balıkgözü mercekleri, geniş açılı mercekler, Mikro makro mercekler ve 1967’den itibaren birkaç orta telefoto objektife sahip CRC sistemini kullandı. Bu tasarım felsefesinin unsurları artık tüm merceklerde mevcut olduğundan, ancak CRC hala Nikkor 35mm f / 1.4 AI-s gibi bazı eski ikinci el lenslerde bulunabilir.
RD– RD Objektifler, diyafram bıçakları, normal çokgen tip yerine dairesel bir açıklık yaratmak üzere tasarlanmıştır. Bu, görüntünün bokeh görünümünü, yumuşak odak etkisi yaratan düz çizgilerin eksikliğini değiştirir. Nikon bu kısaltmayı objektiflerinde harici olarak kullanmaz, ancak objektif özellik listelerinde bulunabilir.
RF – RF veya ‘Arka Odaklama’ merceklerinde, yalnızca IF lensler gibi odaklama esnasında hareket eden arka lens elemanı, objektifin fiziksel boyutunu değiştirmeden odaklamasını sağlar ve kompakt lens tasarımı ve daha hızlı otomatik netleme performansı sağlar. Modern Nikkor objektiflerde ve daha eski objektiflerde kullanılmaz. Lenslerde arka grup elementlerinin de odaklama yapabilmesi özelliğidir. Bu özellik ile daha kolay odaklama yapmayı sağlar.
SIC – Nikon’un SIC veya ‘Süper Entegre Kaplama’, gölgelenmeyi ve çarpılmayı dramatik bir şekilde düşürdüğü düşünülen çok katmanlı bir mercek kaplama işlemidir. SIC lensler ayrıca üstün renk dengesi ve üreme gösterirler. Yine, bu genellikle bir dış kısma göre dış namluda objektif varilinde görülmez, ancak objektif özellik listelerinde bulacaksınız.
SWM – (Silent Wave Motor) Sessiz Dalga Motoru – Lenslerin muhteşem doğrulukta ve süper sessizlikte , yüksek hızla odaklama yapabilmesini sağlayan sistemdir.
M / A – Manuel / Automatic – Lensler otomatik netleme yaparken makinenin gövdesinde herhangi bir değişiklik yapmadan kullanıcının netliğe manuel müdahele yapabilmesini sağlayan özelliktir.
Canon Lens Sınıflandırmaları
EF: Canon’un 1987 yılında üretmeye başladığı EOS fotoğraf makineleri sisteminin objektif mount (bağlantı) sistemidir. Electronic Focus teriminin kısaltmasıdır.
Bu seri lensler Full Frame sensöre yeterli görüntüyü düşürebilecek şekilde tasarlanmışlardır ve bu sayede hem Full Frame, hem APS-H, hem de APS-C algılayıcılı gövdelerde sorunsuzca kullanılabilmektedirler.
EF-S: Canon’un 2003 yılında EOS 300D ile birlikte tanıttığı bu mount sistemi, 1.6x crop çarpanlı APS-C sensör boyutlarına sahip giriş ve orta seviye DSLR’lerde (EOS 400D, 20D, 30D…) kullanılmaktadır. ‘S’ harfi short back focus (kısa arka fokus) kısaltmasıdır. Lensin en arkadaki optik elementin sensör yüzeyine EF lenslere göre daha yakın olduğu anlamına gelir. EF lensler EF-S mount sistemine sahip makinelerde kullanılabilirken, EF-S lensler sadece bu bağlantı sistemine sahip makinelerde kullanılabilir. Bu seri lensler ise sadece APS-C sensöre yeterli görüntüyü düşürebilecek şekilde tasarlanmışlardır bu sayede daha kısa, daha ince ve daha hafif olurlar. Full Frame ve APS-H algılayıcılı gövdelerde kullanılamazlar.
EF-M – ilk EOS M aynasız makine ile piyasaya sürüldü. Objektifler bir APS-C boyutlu sensörü kapatabiliyor. APS-C sensörleri için de tasarlanmış olan EF-S lenslerine kıyasla lensler çok küçük. EF ve EF-S objektifleri AF ve bütün otomatik işlevleri yerine getiren resmi bir Canon adaptörü kullanarak bir EF-M askı aparatında kullanılabilir
IS:Image Stabilization (Görüntü Stabilizasyonu) teriminin kısaltmasıdır. Canon bu özelliği orta ve profesyonel sınıftaki objektiflerinde sunmaktadır. Konica Minolta’da kullanılan AS (AntiShake) ve Sony’nin yeniden adlandırdığı SSS (Super Steady Shot) sisteminde sabitleme sensörün hareket ettirilmesiyle sağlanırken, farklı olarak IS sisteminde objektif içindeki bir optik elemanın hareket ettirilmesiyle sağlanır.
STM – Step Motor anlamına gelir ve bir video kaydı sırasında (işitsel) gürültüyü ortadan kaldırmak için tasarlanmıştır yeni bir iris mekanizması ile birlikte, odak motor yeni bir tasarıma sahip Canon lensler yeni bir dizi uygulanır. Video kaydetmek için kullanılan mercekler için daha sessiz ve pürüzsüz bir odak oluşturmak için tanıtıldı. STM lensleri odaklama tekniğiyle odaklama halkasının bir motoru kontrol etmesi ve dahili lens elemanlarını hareket ettirmesi anlamına gelir. Bahsedilen yarar, daha sessiz bir mercek, ancak elle odaklanmak için hoş dokundurucu odaklanma hissini kaybediyorsunuz. Canon, STM motorlarını kullanmak için EF-S lenslerini yavaş yavaş yükseltiyor ve tüm EF-M lensleri de STM motorları kullanıyor.
DC: Kısaltma DC (Direct Connect) doğrudan Bağlantının kısaltmasıdır. Canon’un eski veya daha bütçeye uygun lenslerinden bazıları dişli bir DC motor kullanıyor. USM veya Micro USM lenslerin aksine, DC motorlu objektifler Canon’un tam çalışma elle odaklama özelliğini sunmaz. DC motorlar, USM’ye göre odaklanmak için çok daha yavaş ve aynı zamanda çok daha gürültülüdür.
DO – Canon’un Diffractive Optics lensleri (DO), L serisi lensler ile aynı titiz standartlara göre oluşturulmuştur, ancak bunlar, kırmızı bir lens yerine gövde etrafında yeşil bir halkayla gösterilmektedir. Difraktik optik teknoloji, normalde kırılma kullanan diğer merceklerden gelen normal cam unsurlardan daha fazla ışığı büken optik elemanlar kullanarak, bir mercek içinde daha az sayıda cam elementi kullanımına izin verir. Sonuç, daha tipik bir optik tasarımla yapılan eşdeğerden çok daha küçük ve daha hafif bir objektiftir. Canon henüz çok geniş bir DO objektifi serisine sahip değil, en popüler olanı 2014 yılının sonlarında bir MKII güncellemesi alan 400 mm DO oldu
PL – Canon, Cinema EOS kamera hattının ve Canon C300 modelinin 2012’ye girmesiyle birlikte profesyonel film yapım pazarı üzerinde bir adım attı ve sinema endüstrisi standart PL montaj makinesini bazı kameralarına ekledi. PL montajı yalnızca daha üst düzey Cinema EOS kameralarında bulunur ve bu kameralar tercih edilirse bir EF montajı seçeneği de vardır. Canon, Cinema EOS fotoğraf makinesi serisinin tanıtımının yanı sıra PL montajı veya EF montajı ile donatılabilen bir lens serisi de piyasaya sundu. PL montajı, 30 lb ağırlığındaki sinema lensleriyle çalışacak şekilde tasarlandığından, tipik DSLR lens takılmalarından daha güçlü çok sağlam bir tasarımdır! Bu merceklerin çok daha pahalı olduğunu unutmayın
USM: Auto Focus için kullanılan Ultra Sonic Motor kısaltmasıdır. Piezoelektrik elemanların kullanıldığı USM, oldukça hızlı ve sessiz fokus yapmaya imkan tanır. Micro-USM ve Ring-USM olmak üzere 2 çeşidi vardır. Micro-USM (MM-Micromotor) daha ucuz ve yavaşken, ring-USM daha hızlıdır ve aynı zamanda makine AF modundayken tam zamanlı manuel fokusa (FTM-Full time manual) imkan tanır.
MICRO USM: Micro USM, basitçe, düşük uçlu mercekler ve kit zoomlu merceklere dahil edilmek üzere USM tasarımının daha ucuz bir versiyonudur. USM’den daha yavaş daha gürültülüdür ve manuel odak geçersiz kılmaya izin vermez (50mm f / 1.4 hariç). USM’ye göre daha düşük motorlu bir motor olmasına rağmen, daha yavaş ve daha gürültülü olan önceki motor türlerine göre hala önemli bir gelişmedir
AFD:Arc-From Drive teriminin kısaltması olan AFD USM’den önceki AF mekanizmasını temsil eder. USM’ye göre yavaş ve gürültülüdür.
L:Canon’un en üst kalite sınıfındaki profesyonel objektiflerini temsil eder. ‘L’ Luxury’’nin kısaltmasıdır. Üzerlerindeki kırmızı ince çizgi sayesinde ayırt edilebilirler. L serisi objektiflerin hemen hepsi beyaz renktedir, metal gövdeli ve suya karşı korumaları sayesinde oldukça sağlam yapılıdır. L serisi lenslerde en az 1 florit ve 1 asferik veya çok düşük dağılımlı (ultra-low dispersion-ULD) optik eleman bulunmaktadır.
TS-E: Eğme kaydırmalı mercekler, odaklama düzleminin kamera sensörüne göre açısını değiştirmenize izin veren manuel odaklı merceklerdir. Normalde odaklama düzlemi sensöre paraleldir ancak bir TS-E lensin eğim kontrolleri, paralel ve dikey arasında herhangi bir yere konumlandırmanıza izin verir. Vites değiştirme mekanizması, binalar veya ağaçlar gibi uzun nesnelerde yukarıya bakmanın temel taş efektini düzeltmek için kullanılır. Mimari fotoğrafçılar vardiya işlevleri için onları seviyorlar ve peyzaj fotoğrafçıları onları normal bir mercekten beklediğinizden daha geniş bir diyafram ile ufuk çizgisine kadar mükemmel odaklanmalarını sağlayacak eğilme fonksiyonu için seviyorlar. Ayrıca, yakın mesafelerde çekim yaparken bile, ürün fotoğrafçıları tarafından, ön uçtan arkaya doğru ürünlere keskin odaklanma yapmak için sıklıkla kullanılırlar.
Tilt-shift lensleri tanımlayan kısaltmadır. Oldukça yüksek fiyatlı özel amaçlı objektiflerdir. Perspektif ve alan derinliği kontrolü için kullanılmaktadır. Canon a özgü olan hem tilt, hem de shift özelliğinin ikisine birden sahip lens ailesindir. Tüm Canon DSLR modelleri ile uyumludurlar.
CN-E (SINEMA EOS):Canon C300 ürününün tanıtımıyla Canon markasını profesyonel sinematografya dünyasına taşıdı. Sinema spesifik lensleri bir dizi kamera yanında hızla tanıtıldı ve bu çizgi 2012’den beri istikrarlı bir şekilde büyümüştü. Sinema spesifik lensleri CN-E tanımını taşıyor ve hepsi de L lensler olarak işaretlendiğinden farklı bir siyah ve kırmızı tasarıma sahipler. CN-E objektifleri, DSLR fotoğrafçılık objektiflerine kıyasla son derece pahalıdır. CN-E objektifleri sadece manuel odaklama ve manuel diyafram kontrol halkasına da sahiptir. Aşırı dayanıklılık için üretilmişlerdir ve inanılmaz standartlara sahiptirler.
CINE-SERVO (SINEMA EOS): CINE-SERVO objektifleri, (çıkarılabilir) el zum denetleyicilerini içeren canon CN-E lenslerdir. Birincisi 17-120 T2.95 ($ 30K) idi ve onu, 75-1500mm’lik bir objektif oluşturmak için dahili bir 1.5x uzatma bile içeren optik olarak inanılmaz 50-1000mm lens izledi! CINE-SERVO objektifleri EF montajı veya PL montajı ile mevcuttur.
COMPACT-SERVO (SINEMA EOS):COMPACT-SERVO adıyla ilk lens Nisan 2016’da piyasaya sürüldü. CN-E 18-80mm T4.4’dü, ancak Canon’un yöneticileri bu çizginin altını çizdiğinde bu bu yeni serinin başlangıcı oldu ve eminim yeterince eşleşen kompakt CN-E 70-200 lansmanı ardından geldi . Bu mercek aralığı still fotoğrafçılığımın için tasarlanmış standart EOS lensler ve düzenli sinema özgü CN-E zoom lensler arasındaki muazzam fiyatlandırma boşluğu doldurmak için tasarlanmıştır başlamak20.000 doların civarında. Bu daha kompakt objektifler, Canon L-Serisi fotoğraf merceklerinde görmek istediğimiz aynı yapı kalitesini kullanıyor ve uzun odaklı atış ve manuel açıklık halkası gibi umduğunuz tüm sinema spesifik tasarım öğelerine sahipler . Bu lensler, daha pahalı, daha büyük düzenli CN-E lenslerin aksine, tek operatör kullanımı için onları mükemmel hale getirmek için görüntü sabitleme ve otomatik netleme özelliklerine de sahiptir. COMPACT-SERVO objektifleri isteğe bağlı ZSG-C10 zum kumandasıyla uyumludur, aynı zamanda objektif tabanına kalıcı olarak sabitlenmiş bir zoom kızağı da sunuyor. COMPACT-SERVO lensleri yalnızca EF montajı ile kullanılabilir ve diğer CN-E lenslerin çoğunda olduğu gibi PL montajı bulunmamaktadır çünkü EF montajı üzerindeki elektronik kontaklar otomatik netleme ve görüntü sabitleme işlevleri için gereklidir.
COMPACT MACRO:Şu an sadece bir adet Compact Macro lens, 50mm f / 2.5 var. Adından da anlaşılabileceği gibi, bu lens Canon’un serisinde diğer makro lenslerden çok daha küçük ancak çok kısa bir MFD’ye (minimum odak mesafesi) sahipken yakın çekime izin verirken büyütme 0.5’dir; gerçek ‘makro. Bununla birlikte , bu mercek için 1: 1 büyütmeyle uzatan bir adaptör var.
KAS S:KAS S işaretlemeyi taşıyan lensler, pürüzsüz zoom, iris ve odak kontrolü için bir servo kontrol cihazına sahip olan CN-E sinema lensleridir.
MP-E: Macro Photo Electronic kelimelerine karşılık gelir. Bu lensler makro fotoğrafçılık için özel olarak üretilmiştir ve AF özellikleri yoktur. Bu seride sadece bir lens bulunmaktadırlar. 5x lik büyütme sunan özel bir lenstir. Tüm Canon DSLR modelleri ile uyumludur. Şu anda Canon serisinde 65 mm f / 2.8 olan tek bir MP-E objektifi var. Bu lens, “süper makro” fotoğraflar için inanılmaz bir büyütme sağlaması açısından oldukça benzersizdir. Normal olarak lens 1: 1 oranına ulaştığında makro bir mercek olarak kabul edilir, ancak MP-E bunu 1x’den 5x’e kadar alır. Bir sinek veya bir iğnenin başını fotoğraflamanız gerekirse, istediğiniz mercek budur. Objektif aynı zamanda bir odak halkası içermemesi bakımından eşsizdir. Tek kontrol, büyütmeyi ayarlamanıza izin veren bir seçenektir ve oradan, objektifi fiziksel olarak hareket ettirerek odaklamayı değiştirmeniz gerekir. Bu yüksek büyütmeyle, istenen sonuçları elde etmek için bir odak yığma tekniğinin neredeyse her zaman gerekli olduğu noktaya kadar, bu lensle alan derinliği inanılmaz derecede sığ olacaktır. Makro odaklama rayıyla da kullanılması önerilir.
I, II, III: Lensin bir önceki versiyonunun üzerineden bazı güncellemeler yapıldığı anlamına gelmektedir. kısacası Birinci, İkinci veya Üçüncü versiyonudur.
SC & SSC:FD montajının yapıldığı günlerde Canon lenslerine Spectra Coating ve Super Spectra Coating getirildi. SC daha ucuz objektiflerle sınırlıydı ve SSC daha pahalı lensler içindir. Kaplama kontrastı artırmak ve yansımaları ve parlamayı azaltmak için optik lens öğelerine uygulanır. Günümüzde tüm Canon lensleri karmaşık çok katmanlı kaplamalarla kaplanmıştır, böylece SSC tanımlaması artık kullanılmamaktadır.
AFD:Arc Form Drive, Canon’un ilk otomatik odaklama motor teknolojisi idi ve artık mevcut serideki herhangi bir lensin parçası değil. Tahmin edebileceğiniz gibi, bu merceklerin odaklanması çok daha yavaş ve diğer merceklerden daha gürültülü. İlginç bir şekilde, AFD lensleri üzerinde manuel odağı geçersiz kılma yoktu. Manüel olarak odaklanmak isterseniz, AF / MF anahtarını devreden çıkarmanız gerekiyordu. Bugünün objektifleri, AF’yi geçersiz kılmamıza ve istediğimiz zaman odaklama halkasını kullanmamıza izin veriyor.
Şimdi Cast ajansımıza katılarak oyunculuk dünyasına ilk adımınızı atabilirsiniz. Başvuru için bu bağlantıya tıklayınız. Instagram’dan mesaj göndermek için @aremcastajans adresini kullanın.